KOPEN EN VERZENDEN

Ontvang ik het item dat ik op de foto zie?

Ja. Als antiquariaat verkopen we unieke exemplaren. U ontvangt dus, tenzij anders vermeld in de productomschrijving, het exemplaar dat u op de foto ziet.

Het item dat ik wilde kopen is niet voorradig. Komt het nog in voorraad?

Als antiquariaat verkopen we unieke exemplaren en is ons verkoopaanbod afhankelijk van ons inkoopaanbod. We kunnen daarom niet zeggen of en zo ja wanneer een item opnieuw in voorraad komt.

Wat is de levertijd van mijn item?

Uw item wordt na betaling verpakt en verzonden. Onze post wordt tweemaal per week opgehaald. U kunt dus rekenen op een levertijd van ongeveer 3 werkdagen na betaling.

Kan ik mijn item ook ophalen?

Afhalen is op afspraak geen enkel probleem. Neemt u vooral contact op.

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Alle items worden zorgvuldig verpakt in speciaal voor boeken of prenten bedoelde verpakkingsmaterialen. Pakketten worden aangetekend verzonden met DPD. Items onder de €50,- die door de brievenbus passen worden goed verpakt geleverd door PostNL.

Wat zijn de verzendkosten buiten Nederland?

Verzending naar België kost €8,50, naar Duitsland €10,-. Neemt u voor overige landen contact met ons op.

Zijn er andere verzendmogelijkheden?

Al onze pakketten worden geleverd door DPD. Brievenbuszendingen gaan met PostNL mee. Heeft u speciale verzoeken? Neemt u dan contact op, zodat we kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn.

Ik heb mijn item (nog) niet ontvangen. Wat nu?

Soms treedt er vertraging op bij de postdiensten. Is het item aangemerkt als geleverd, maar heeft u het nog niet binnen? Check bij de Track & Trace of uw pakket bij een afleverpunt is geleverd. Is dat niet het geval, wacht dan nog enkele dagen. Heeft u het twee dagen na de leverdatum nog niet ontvangen, neem dan contact met ons op via de contactmogelijkheden.

INKOOP EN CONSIGNATIE

Kan ik mijn boeken of prenten ook aan jullie verkopen?

Zeker. We kopen ook in. Graag verwijzen we u naar de pagina ‘inkoop’ voor de mogelijkheden.

Wat kopen jullie zoal in?

We leggen onszelf weinig beperkingen op in de inkoop. Met vrijwel alle genres kunt u bij ons terecht. Uiteraard moeten uw boeken of prenten wel een zekere economische waarde vertegenwoordigen en in goede staat verkeren. Graag verwijzen we u naar de pagina ‘inkoop’ voor de mogelijkheden.

Kunnen jullie items namens mij in consignatie verkopen?

Onder bepaalde voorwaarden is dat zeker mogelijk. Neemt u vooral geheel vrijblijvend contact op.

RETOURNEREN EN ANNULEREN

Ik wil mijn bestelling annuleren. Kan dat?

Annuleren is alleen mogelijk als het item nog niet is verzonden. Neemt u contact met ons op via een van de contactmogelijkheden.

Mijn item is beschadigd aangekomen of ik heb een verkeerd item ontvangen. Wat nu?

Dat is natuurlijk bijzonder vervelend. Neemt u contact met ons op? Dan zorgen we voor een passende oplossing. Voor verzekeringsdoeleinden vragen we u vriendelijk bij beschadigde pakketten foto’s van de schade aan zowel het item als de verpakking mee te sturen.

Hoe kan ik een bestelling retourneren?

Als consument kunt u gebruikmaken van uw herroepingsrecht. Dit recht is alleen van toepassing als u de retour binnen 14 dagen na ontvangst van uw item bij ons meldt via één van de contactmogelijkheden. De kosten en het risico van retourzendingen zijn voor eigen rekening, tenzij u een beschadigd of verkeerd order heeft ontvangen.

FINANCIEEL

Wat is de BTW op mijn item?

Al onze items, ook die in nieuwstaat, zijn ingekocht volgens de globaliserende margeregeling en worden ook zo verkocht. Er wordt dus geen aparte BTW gerekend over uw aankoop. Boeken vallen binnen de margeregeling onder het 9%-tarief, alle andere voorwerpen onder 21%.

Kan ik een factuur krijgen voor mijn aankoop?

Dat kan zeker. Neemt u daarvoor contact met ons op. Let wel: al onze goederen vallen onder de globaliserende margeregeling. Op facturen wordt dus geen BTW vermeld.

Welke betaalmogelijkheden bieden jullie?

Betalingen worden via Boekwinkeltjes.nl afgehandeld. Betalen kan met iDeal of per overschrijving op factuur.

Accepteren jullie cadeaukaarten?

Als antiquariaat zijn we niet aangesloten bij de verschillende cadeaukaarten. Helaas kunnen we deze dus niet accepteren.

OVERIGE

Kan u bij jullie langskomen?

U bent op afspraak van harte welkom om onze collectie te komen bekijken. Houdt u er wel rekening mee dat we geen fysieke winkel hebben en dat onze items daarom niet per se op genre of soort gesorteerd staan. Neemt u contact op voor een afspraak?

Kan ik jullie op beurzen en markten vinden?

Zeker! Graag verwijs ik u naar de agenda op onze homepage voor de aankomende markten.

Mijn vraag staat hier niet bij. Wat nu?

Neemt u contact met ons op via een van de contactmogelijkheden.